Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

Kuali Gegar

Cara Buat Teh Tarik Masak Atas Dapur

Selalunya korang nak dapatkan teh tarik sedap mesti pergi kedai mamak kan? Alahai sekarang tak payah la..

Oleh Ezaura Rafe. Sumber Nurul Syazwani

 

Selalunya korang nak dapatkan teh tarik sedap mesti pergi kedai mamak kan? Alahai sekarang tak payah la pergi kedai mamak semata-mata nak minum teh terik. Buat sendiri kat rumah, senang untuk hidang, mudah untuk semua orang jugak. Cuba tengok resipi kat bawah ni!

 

Bahan2
5/6 uncang teh.
Air
Susu cair
Susu pekat
Garam secubit

Sediakan periuk..masukkan air..masuk uncang teh. Biar menggelegak & warna teh jadi gelap.. Baru masukkan susu cair..susu pekat & garam secubit. Takde sukatan susu.. ikut rasa masing-masing.. nak manis ke nk kurang manis.. masak sampai mendidih.. siap..
 

 

 

17759991_480295035694979_1060012693125091862_n.jpg

17795684_480295075694975_7166107612964893648_n.jpg

 

*Layan THR Gegar menerusi dengargegar.thr.fm

 

Filled Under :

Menarik

  • {{related.category}}

    {{related.name}}

     {{related.DocumentPublishFrom | date:"dd MMMM yyyy h:mma"}}