Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

#Trending

Korang Nak Tahu Telur Yang Dibeli Masih Baru Atau Lama? Tengok Ni!

Nak tahu macam mana untuk tahu telur itu sendiri lama atau masih baru?

Oleh Ezaura Rafe. Sumber Tastemade

 

Telur yang dah tak elok bukannya boleh nampak dari kulit telur. Nak tahu macam mana untuk tahu telur itu sendiri lama atau masih baru? Sediakan bekas yang besar, masukkan telur dalam bekas bersama air seperti video dibawah. Rendamkan semua telur itu..

Ini keadaan telur yang direndam.

1. Sangat segar – Telur yang segar akan tenggelam ke bawah.

2. Telur busuk – Telur yang dah lama akan terapung ke permukaan air. Jadi, tak perlulah makan telur tu.

Trik ini dapat mengurangkan risiko anda dari terkena jangkitan. Nanti cubalah buat kat rumah!

 

 

 

 

*Layan THR Gegar menerusi dengargegar.thr.fm

 

Filled Under :

Menarik

  • {{related.category}}

    {{related.name}}

     {{related.DocumentPublishFrom | date:"dd MMMM yyyy h:mma"}}