Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

#Trending

“Adib Redha Kalau Tahun Ni Takda Baju Raya, Ya Allah, Tempatkanlah Ibuku Di Syurga” Luahan Nota Rindu Kanak-kanak 12 Tahun Ini Sungguh Menghibakan

Ya allah.. sebaknya..

Oleh Feyra Nasrom Sumber Facebook puan Natipah Abu

Sungguh memeritkan apabila kita kehilangan orang tersayang disaat kita masih memerlukan dia. Ketika hari-hari yang bermakna bakal tiba, pasti hati jadi lagi hiba mengenangkan mereka yang sudah tiada. Namun , apa yang terjadi itu sudah menjadi ketentuan illahi. Harus ingat, setiap yang hidup pasti akan merasa saat kematian. Cuma kita sahaja manusia yang tidak tahu bila ajal akan menjemput kita. 

Manusia pula akan diuji dengan berlainan dugaan. Contoh dugaan yang paling berat, pernahkah anda terfikir suatu hari nanti kita akan kehilangan kedua ibubapa kita? Bagaimana hari-hari bermakna seperti puasa dan raya kita lalui tanpa mereka disisi? 

Kisah yang kami ingin kongsikan ini berkisarkan seorang kanak-kanak berusia 12 tahun  yang bernama Adib meluahkan rasa rindunya terhadap ibu yang sudah tiada di atas kertas ternyata cukup memilukan hati sesiapa yang membaca. 

Puan Natipah Abu berkongsi nota tersebut di laman Facebooknya dan apa yang diluah itu menggambarkan betapa peritnya dugaan Adib yang sangat menrindui ibunya yang sudah meninggal dunia.. Jom baca kat bawah ni : 

“Hidup ini macam air laut. Elok dr luar ..dalam penuh masalah... penuh sampah orang berikan.
Ya Allah ..aku tahu kau berikan aku dugaan ini mengapa. Sebab nanti Allah nak beri bahagia lagi banyak pada dugaan. Dugaan itu sikit ja. Ya Allah...tempatkanlah ibuku syurga. Kau tempatkan lah aku syurga"


" Setiap dugaan Allah berikan kena terima dgn menyebut alhamdulillah. Ya Allah...tenangkanlah aku utk menjawab soalan peperiksaan Bahasa Melayu Ya Allah..setiap hari aku rindukan ibuku...dah dekat puasa..rindu ibu masak..haritu maknjang beli baju raya... tahun ni tak tau macamana..
Adib redha ibu kalau tahun ni takda baju raya "

 

*Layan THR Gegar menerusi dengargegar.thr.fm

 

 

Filled Under :

Menarik

  • {{related.category}}

    {{related.name}}

     {{related.DocumentPublishFrom | date:"dd MMMM yyyy h:mma"}}